関係副詞
when
I like the moment when I feel that a relationship with other is getting deeper and stronger.
他人との関係が深く強くなっていくのを感じる瞬間がすきだ。

where
At night, the juku(cramming school)where I work held a Christmas party for the students.
夜、私が働いている塾で、生徒のためにクリスマス・パーティーを開いた。

how
It is how Gubi expresses her pleasure.
それがグビ(犬のなまえ)が喜びを表す仕草なのだ。

why
I didn't know why she burst into tears then.
私はなぜ、彼女がそのときわっと泣きだしたかわからなかった。

関係詞の制限用法と非制限用法
We played a baseball game, which(=and it) was the last game this years.
私たちは野球をしたが、それが今年最後の試合だった。

After that, we went to a family restaurant, where(=and there) we discussed the matter till 11:00 in the evening.
そのあと、私たちはファミリーレストランへ行って、そこで夜の11時まで、その件について議論した。